Nowy Teatr

Sprawdź wydarzenia

Nowy Teatr, Warszawa

Zobacz
informacje ogólne

Lokalizacja

Warszawa, ul. Madalińskiego 10/16

Międzynarodowe Centrum Kultury Nowy Teatr jest miejską instytucją kultury, której działania artystyczne i edukacyjne sytuują się w szerokim spektrum niedyscyplinarności. Jesteśmy przekonani, że twórcze impulsy niekoniecznie wpisują się w tradycyjne podziały, a zacieranie granic staje się też dobrym wyzwaniem dla percepcji publiczności.

Działając w ten sposób, prowadzimy miejsce otwarte, w którym każdy z odwiedzających może znaleźć własną przestrzeń i zbudować własny program uczestnictwa. Dbając o najwyższą jakość proponowanych działań, zakotwiczamy je silnie w kontekście społecznym i politycznym, zarówno lokalnym, jak i uniwersalnym. Jesteśmy przekonani, że Nowy Teatr może być sposobem na życie twórcze, mądre i świadome. Zapraszamy!

zobacz na mapie

aktualne wydarzenia

  • Teatr
    Pod dachem

    Dzisiaj, 19:00

    Nowy Teatr, Warszawa, 25/35 zł

    Podczas gdy nasze dni mijają wypełnione wydarzeniami, nasze ciało żyje własnym życiem – niezauważalnym, niezrozumianym, lekceważonym.To życie złożone i ukryte za fasadą tego, co prezentujemy na zewnątrz, jest jednak przygodą trudną i piękną, bogatą w rozmaite transformacje i zwroty akcji, pełną pasjonujących kryzysów. Sprawdzamy, jak wygląda dzień z życia człowieka, opowiedziany wyłącznie z perspektywy ciała. Wprowadzając go w stan wyczerpania, badamy jego granice, z nadzieją, że wyłoni się to, co dawno zapomniane. Zadajemy pytanie o możliwe odzyskanie własnego ciała dla siebie.Reżyseria, choreografia: Paweł Sakowicz, Anna SmolarDramaturgia: Anna SmolarTekst: Sonia Roszczuk, Paweł Sakowicz, Anna SmolarAutorka materiałów edukacyjnych: Justyna CzarnotaWystępują:Sonia Roszczuk Paweł SakowiczPremiera: 24.10.2018Czas trwania spektaklu: 1 godzinaSpektakl dla widzów od 13. roku życia.

  • Teatr
    Pod dachem

    Jutro, 19:00

    Nowy Teatr, Warszawa, 25/35 zł

    Podczas gdy nasze dni mijają wypełnione wydarzeniami, nasze ciało żyje własnym życiem – niezauważalnym, niezrozumianym, lekceważonym.To życie złożone i ukryte za fasadą tego, co prezentujemy na zewnątrz, jest jednak przygodą trudną i piękną, bogatą w rozmaite transformacje i zwroty akcji, pełną pasjonujących kryzysów. Sprawdzamy, jak wygląda dzień z życia człowieka, opowiedziany wyłącznie z perspektywy ciała. Wprowadzając go w stan wyczerpania, badamy jego granice, z nadzieją, że wyłoni się to, co dawno zapomniane. Zadajemy pytanie o możliwe odzyskanie własnego ciała dla siebie.Reżyseria, choreografia: Paweł Sakowicz, Anna SmolarDramaturgia: Anna SmolarTekst: Sonia Roszczuk, Paweł Sakowicz, Anna SmolarAutorka materiałów edukacyjnych: Justyna CzarnotaWystępują:Sonia Roszczuk Paweł SakowiczPremiera: 24.10.2018Czas trwania spektaklu: 1 godzinaSpektakl dla widzów od 13. roku życia.

  • Spotkanie
    Free
    Pod dachem

    Poniedziałek, 6 grudnia 2021, 19:00

    Nowy Teatr, Warszawa, TBA

    Książka ukazuje się nakładem Wydawnictwa Czarne.PRL w latach osiemdziesiątych chwieje się w posadach. Najlepszym narzędziem do utrzymania kontroli jest zburzenie poczucia bezpieczeństwa i znalezienie wspólnego wroga, przeciwko któremu zwróci się społeczeństwo. Tak narodziła się akcja „Hiacynt” – trzy operacje milicji wymierzone w homoseksualnych mężczyzn, przeprowadzone w latach 1985–1987. Masowe zatrzymania, przesłuchania, zbieranie haków, nakłanianie do współpracy, przemoc. Złamane życia nie mają znaczenia.Nazywani „zboczeńcami”, „odmieńcami”, „chorymi” – mężczyźni, których nikt nie szanował i których wielu chciało zniszczyć. Ich prześladowania nie zaczęły się w latach osiemdziesiątych. Na dużą skalę inwigilowano ich już od początku PRL. Musieli wypracować strategię przetrwania w systemie powszechnej nagonki. Nauczyć się żyć pomiędzy tymi, którzy ich okradają, szantażują i zabijają, a państwem, które chce ich policzyć i wykorzystać do własnych celów. Wreszcie zmierzyć z lękiem przed nowym nieznanym zagrożeniem – AIDS.Jaki był faktyczny cel akcji „Hiacynt”? Ile osób przesłuchano i ile teczek powstało? Czy nadal istnieją i gdzie zostały złożone? Czy akcja naprawdę objęła wszystkich homoseksualistów, a może ktoś w tej grupie był chroniony? Remigiusz Ryziński we wstrząsającym reportażu Hiacynt szuka odpowiedzi na te pytania i zastanawia się, czy wraz ze schyłkiem lat osiemdziesiątych machina pogardy i nienawiści na pewno się zatrzymała.Remigiusz Ryziński – absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace nad doktoratem prowadził w Paryżu u Julii Kristevy. Habilitował się na podstawie rozprawy o współczesnym francuskim feminizmie. Jest profesorem akademickim, stypendystą m.in. rządu francuskiego, Fundacji Schumana, Fundacji Nippon, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Stołecznego Warszawy, a także członkiem rady Ośrodka Badań Społecznych nad Seksualnością przy Uniwersytecie Warszawskim. Zajmuje się feminizmem oraz teoriami gender i queer, tłumaczył Sartre'a, Eco i Kristevę. Autor książek reporterskich Foucault w Warszawie, za którą otrzymał nominację do Nagrody Literackiej Nike, Dziwniejsza historia oraz Moje życie jest moje, która została przeniesiona na deski Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu. Laureat nagrody Natwest LGBT+ Diamonds 2018 w kategorii „Ambasador osób LGBT+ w życiu publicznym”.

  • Spotkanie
    Free
    Pod dachem

    Środa, 8 grudnia 2021, 19:00

    Nowy Teatr, Warszawa, Free

    Nowy Teatr zaprasza na projekcję filmu „Aelita” w reżyserii Jakowa Protazonowa, przed którą nastąpi wykład Tomasza Kolankiewicza.Niemy film, ekranizacja powieści Aleksieja Tołstoja. Za sprawą wątku dziejącego się na Marsie uznawany za jeden z pierwszych pełnometrażowych filmów fanstastycznonaukowych w dziejach kina. Czy Aelita – Królowa Marsa poprowadzi swój gwiezdny lud do zwycięstwa w powstaniu przeciw trzymającej władzę Starszyźnie?„O, co za widok! Tyle cudnych istot!Piękna jest ludzkość! O, nowy, wspaniały,Świat, w którym żyją tacy ludzie!”Fragment tego cytatu z ostatniego aktu Burzy Williama Shakespeare’a stał się, dzięki powieści Aldousa Huxleya i niejako wbrew zachwytowi wypowiadającej go Mirandy, synonimem antyutopii. Wszystko w naszym otoczeniu powoli zdaje się wskazywać na to, że osiągamy jako ludzkość moment przesilenia. Katastrofa klimatyczna, pandemia, pogłębiające się kryzysy i polaryzacja polityczna i społeczna na całym świecie: to wszystko rodzi wizje przełomu, nowego początku. Być może budowanego na zgliszczach starego porządku, być może powstającego bardzie w drodze ewolucji. Jak kino przyglądało się takim chwilom? Jak kreowano obrazy utopii: czy to te pozytywne eutopijne czy, zdecydowanie bardziej powszechne i popularne, dystopijne?Wykłady Nowy wspaniały świat w ramach Nowego Klubu Filmowego zostały dofinansowane ze środków Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.